De technek en andere eigentijdse aandoeningen

Hoe spannend en leuk nieuwe ict-gadgets ook zijn, vroeg of laat worden we geconfronteerd met de keerzijden: lichamelijke en psychische aandoeningen. Van informatie-obesitas tot muisarm en van FOMO (fear of missing out) tot de meest recente kwaal, de technek. Een déjà vu. Deze zomer brak de technek door als kwaal. Doordat de tablet en smartphone [ … ]

meer [..]

Time flies: ‘start thinking secure’

Bus

Online veiligheid voor je kind, essentieel in de opvoeding, maar wanneer moet je daarmee beginnen? Ik moet eerlijk bekennen dat mijn zoon van twee en een half regelmatig filmpjes mag kijken op de iPad. Ik probeer er wel een tijdslimiet aan te hangen, omdat ik het erg belangrijk vind dat hij ook buiten speelt, tekent [ … ]

meer [..]

Oude wijn in nieuwe zakken

D96E096FE5

Als MCS PR, een PR-bureau met vooral klanten in de ICT-sector, schrijven we al ruim twee decennia over veranderingen. Die verlopen ‘snel’, zijn ‘ingrijpend’ en zorgen sinds kort zelfs voor ‘disruptie’. Soms maken we content over een sector die is achtergebleven bij de veranderingen, maar dankzij een oplossing van de klant er nu toch echt [ … ]

meer [..]

Aansluiting gemist

Omdat we bij MCS PR de laatste jaren steeds vaker werken met stagiaires en duaal studenten van hogescholen merk ik dat er een flinke kloof gaapt tussen wat er op  hogescholen wordt geleerd over communicatie & PR en hoe de dagelijkse praktijk eruit ziet. Het is allemaal terug te voeren op een mismatch van het [ … ]

meer [..]

Storydoing: niet praten, maar doen!

SONY DSC

  Moe, zijn we soms. Banner-moe, advertentie-moe, tv reclame-moe. Commerciële boodschappen worden van alle kanten ons gezichtsveld in geslingerd met advertenties en reclames op je computer, smartphone, radio en tv. We zijn daar intussen niet alleen ‘immuun’ voor geworden, het begint vooral te irriteren. En dat betekent dat de effectiviteit van commerciële advertenties afneemt. Wat [ … ]

meer [..]
Page 1 of 111234510»