Storydoing: niet praten, maar doen!

SONY DSC

  Moe, zijn we soms. Banner-moe, advertentie-moe, tv reclame-moe. Commerciële boodschappen worden van alle kanten ons gezichtsveld in geslingerd met advertenties en reclames op je computer, smartphone, radio en tv. We zijn daar intussen niet alleen ‘immuun’ voor geworden, het begint vooral te irriteren. En dat betekent dat de effectiviteit van commerciële advertenties afneemt. Wat [ … ]

meer [..]

De grillen van technologie

Iedereen kent de clichés: ‘de geschiedenis herhaalt zich’, ‘de oude Grieken zeiden reeds…’, ‘de technologische ontwikkelingen zijn niet meer bij te houden’, enz. Al die clichés zijn van toepassing op de discussie die ontstaan is in de afgelopen maanden na de lezing van minister Asscher over de bedreigingen én kansen van robotisering en IT in [ … ]

meer [..]

But first let me take a selfie….

Soms hoor je van die nieuwtjes waar je over na gaat denken. Dat had ik van de week ook tijdens mijn autorit naar huis. Op de radio hadden ze het over het opmerkelijke nieuws in de kranten: Het Britse merk Elizabeth Shaw (bekend van zijn chocolade) heeft onderzoek gedaan naar de speciale momenten in het [ … ]

meer [..]

Van Fast Fashion naar Future Fashion

Technologi­­e en mode hadden vroeger zelden raakvlakken, maar dat begint de laatste jaren in rap tempo te veranderen. Wearables zijn niet meer weg te denken uit het dagelijkse sport- en straatbeeld. Activiteiten trackers, stappentellers en hoofdtelefoons met hartslagmeters meten onze lichaamsfuncties en vertellen ons hoe goed wij het doen. Maar wearables zijn niet alleen gemaakt [ … ]

meer [..]

Living in the Techno-Age

Remember the days when technology needed to be explained? No press release without an emphasis on the specifications and capabilities of the product or service you were announcing. Those were the days when it was all about the pixels in a camera, the speed of a processor or the new enhancements made to Office. The [ … ]

meer [..]
Page 1 of 101234510»